joi, 1 aprilie 2010

ziua mondiala a Pamantului

pentru cei care nu stiu, sambata a fost Ziua Mondiala a Pamantului, sau cam asa ceva.
Adica, lumea civilizata a stins lumina timp de o ora, ca sa faca economie. bucuria infractorilor si a astronomilor. Ei bine, apartamentul meu, care cred ca are o viata a lui personala, s-a decis sa participe la acest eveniment. Aveam eu o banuiala mai demult ca se pregateste pentru acest lucru (de vreo doua luni tot facea teste), dar exact cand sa iau masuri s-a prins si a mutat testele in afara orelor de lucru (adica, exact cand nu eram noi acasa). Buun. N-ar fi fost o mare problema, numai ca a calculat data prost (e pe mana cu barometrul nostru/ ceas care arata soare cand ploua, si nori cand e senin -asa ca nu ma mira). Drept pentru care, luni seara, s-a hotarat sa serbeze ora pamantului, si a facut shut-down. Problema e ca l-a oprit si pe prietenul lui barometrul-ceas si n-a mai stiut cand sa faca power-on. Drept pentru care, marti dupa masa inca nu aveam curent.
As fi putut sa cumpar un generator sau sa ma inscriu in proiectul caveman, dar ar fi fost prea usor. Asa ca am luat in piept solutia cea mai grea: l-am sunat pe administrator, si am programat o excursie in subsolul blocului.
E frumos in subsolul blocului daca iti plac sobolanii. Daca nu iti plac, nici o problema, oricum dispar rapid printre tevi.
Acum, revenind la scopul excursiei: unde este tabloul ede sigurante al blocului, si care e siguranta mea? Cei care locuiti in tari civilzate, sau macar in blocuri mai noi decat razboiul din Coreea, ati putea trata cu uimire aceasta intrebare. Si eu am luat-o la pret de matineu - ce poate fi mai banal decat sa numerotezi niste sigurante?
Buun, tabloul l-am gasit. Acum, sa vedem daca siguranta MEA este arsa. cand deschidem usa, surpriza: 16 dulii de pe vremea lu' tataie toate la vel de vechi si albe, ne zambeau dintr-o gaura.
- 16???? dar avem 32 de apartamente in bloc!
- Aaaa, dar mai este un tablou numai ca stim noi ca asta e pentru zona din stanga, sau din fata, sau...nu conteaza, astea sunt.
- Si care o fi a mea?
....
Ei bine, si-atunci mi-am amintit ca am fost si eu student... si exista o metoda foarte simpla de a afla care e siguranta ta: le scoteai pe toate pe rand pana se taia lumina in camera. Da, numai ca asta mergea cand aveai deja lumina. Deci, FAIL.
Noroc ca domnul administrator avea simturile treze (eu eram intr-un fel de stupoare). Drept pentru care a observat ca una din sigurante scotea un zgomot de genul Dzzzzzt-Dzzzzt, si ne furniza si o lumina intermitenta de arc electric. Cu precautie s-a apropiat de ea si a strans-o. Zgomotul si lumina au disparut. Am sunat acasa si aveam curent. Urrraaaaaaa. Am desfacut siguranta: nu mai aveam curent! Urrraaaa2 : am descoperit si siguranta mea. Ca sa nu uit. este exact in mijlocul randului de mijloc (locuim la etajul 6 din 7).
Restul nu mai conteaza : am fost silit sa promit ca o sa platesc intretinerea la timp (cred ca altfel ma incuiau acolo cu sobolanii).
Asa am sarbatorit ziua pamantului si am dezamorsat complotul apartamentului si al barometrului ceas (despre care o sa va povestesc alta data)

5 comentarii:

  1. Administratoru?;)2 aprilie 2010 la 08:14

    Tin sa-ti amintesc ca ai promis ca platesti intretinerea pana IERI. Nu ai facut-o... Ghici ce urmeaza:)

    RăspundețiȘtergere
  2. @administratoru' :cineva spune din casa....

    RăspundețiȘtergere
  3. tin sa iti spun ca daca (mai) zici de rau de baromentru nu mai primesti nici un alt cadou de fini. ever! :P

    RăspundețiȘtergere
  4. nu e de rau. eu sunt foarte multumnit ca el imi tine inteligenta treaza si nu ma lasa sa ma complac. Cum ar fi viata daca toate ar merge exact cum ne spune tehnica? La ce ne-am mai folosi creierele?este evident ca el functioneaza corect. Singurul lucru pe care nu l-am dumirit inca este daca arata vremea de ieri sau p-aia de maine (sau poimaine, etc.)

    RăspundețiȘtergere
  5. @ghimposul: eu zic ca arata vremea de azi, de tara insa nu sunt sigura. si aici e numai vina ta, daca nu locuiesti unde trebuie...

    RăspundețiȘtergere