marți, 23 martie 2010

cand am fost noi in Franta

Capitolul 1.

In cautarea vacantei

Cu totii stim de cand eram mici ca vacanta venea cu trenul din Franta (avioanele eram cam scumpe presupun, neexistand inca low-costuri). Drept pentru care, la un moment dat din viata se presupune ca trebuie sa mergi sa vezi unde sta, ea, vacanta, cum arata la ea acasa…daca e curat, daca are flori la geam, d-astea. D-aia cred ca ne-am gandit noi doi sa mergem in Franta (bine, au mai fost si alte motive, cum ar fi campurile de lavanda si branza, dar, de fapt, am vrut sa vedem vacanta la ea acasa…).

Zis si facut…NOT!

La prima vedere, lucrurile par simple cand pleci in concediu: ai cateva chestii de facut: sa te hotarasti asupra datei, a locului, a "echipei" cu care mergi, sa dai drumul la rezervari si sa astepti nerabdator seara dinainte de plecare… Ia sa vedem:

Ne-am hotarat asupra datei : 1 septembrie CHECK!

Anturajul a fost destul de simplu de gasit: aveam de ales din vreo 5 familii de prieteni, din care, aaaaaa, unii sunt relativ ocupati o perioada destul de lunga de timp (aprox 18 ani pana pleaca aia mici la facultate). Drept pentru care am ramas doar 4, noi si cu Monica si Stefan. CHECK!

Da, dar ei ar fi vrut un pic de "la mare" - si nici noi n-am fi zis nu… asa ca data a fost trasa mai in august: CHECK AGAIN!

Ne-am hotarat asupra zborului desptul de greu. Nu stiu cum naiba se face, dar se pare ca e greu sa vizitezi locul de bastina al vacantei (si Franta-nonParis) din Romanica. Asa ca, intr-un final, am reusit sa gasim (Andra adica) bilete ieftine cu Lufthansa, cu schimbare in Germania. CHECK!

Cazarea a fost si mai greu de gasit, macar si pentru ca erau de potrivit doua: Coasta de Azur si Provence. Da' macar aici nu m-am implicat de loc (cica de lene). Adevarul e ca nu sunt bun sa gasesc locuri de cazare - pentru ca sunt prea putin pretentios (am mers in vacante cu corul pe vremuri) - imi lipseste simtul ala care sa ma faca sa ma prind din doua poze daca totul e OK, si in general n-am rabdare sa caut prin jdemii de oferte care sunt de fapt la fel. Deci, lene.

Pana la urma s-a gasit cazare (ura ura ura) , dupa luungi cautari, liste scurte, liste si mai scurte, review-uri pe tripadvisor si recomandari de la cunostinte - in doua locuri promitatoare (din poze si review-uri). CHECK!

Toate astea au inceput sa se intample cu destul de mult timp inainte de vacanta propriu zisa si s-au terminat destul de aproape de ea (Mi-e teama ca o data o sa facem rezervarile cu atat de mult timp inainte incat o sa uitam de ele) asa ca am avut timp destul pentru razgandiri, confirmari solutii de rezerva, samd.

Eram gata.

Porma, SHOC! Ne-am gandit sa preambulam concediul cu o vizita scurta verilor Andrei care erau in Savoia de Sus de ceva timp la o cabana. UNCHECK data, UNCHECK zbor, UNCHECK "echipa" (Monica si Stefan -pas).

Plecam deci cu doua zile mai devreme: CHECK AGAIN data

Nu mai zburam cu lufthansa buc-nisa si lyon-buc ci bucuresti-geneva si lyon-bucuresti. Da' de la Savoia pana la Nisa e cale lunga…7 ore cu masina si vreo 100 si ceva de euro in taxe de drum si benzina. Plus ca n-ai de unde sa inchiriezi masina… SCUMP! si LUNG! Noroc ca pana la urma gaseste Andra Geneva-Nisa cu EasyJet si totul revine la normal: CHECK AGAIN zbor si transport

Cazarea - la neamuri, blatisti : CHECK AGAIN cazare


capitolu' 2 maine :-)

Un comentariu:

  1. la labels ai uitat sa pui branza ;).

    Frumoasa povestea, frumos si stilul - da-i inainte.

    RăspundețiȘtergere