luni, 7 iunie 2010

Portita

Am fost in w/e la Portitza. Portitza (ce nume frumos) este, pentru cine nu stie, adunatura de constructii pe limba de pamant ce separa lacul Razlem de Marea Neagra. Acolo candva cred ca era o cherhana, iar acum e un complex turistic de nota 8 (pentru Romanica). Daca nu platesti tu, chiar de nota 10 :-))))))
Mi-a placut ca ajungi acolo numai cu vaporasul, deci, nema Q7, X6 si cocalari. Mi-a placut ca ajungi mai repede decat la Sf. Gheorghe, iar marea e mai aproape decat la S.G. Un mic inconvenient ar fi ca locurile de cazare sunt relativ limitate, dar, nefiind cocalarii interesati, cred ca se gasesc.
Mi-a mai placut camera in care am stat (pentru Delta Dunarii si 45 euro/noapte chiar e OK)
Mi-a mai placut mancarea (desi habar n-am ce mancare ai putea sa iti cumperi cand esti pe banii tai)
Mi-a placut ca samabta seara primaria din Jurilovca organizeaza un foc de tabara pe plaja unde vin si canta melodii traditionale lipovenesti(cat tine focul!!!) cateva doamne din sat. Nota 10!!!
Dar cel mai mult mi-a placut cu salupa pe lac!! La 40-50 km/h ti se pare ca bagi cea mai mare goneta posibila, si ca barca sare din val in val (mai sunt unele pe care nu le sare, le sparge si uda pasagerii :-). Senzatia e super, mai ales daca ai haine de schimb (eu nu prea aveam).
Tzantzarii s-au comportat decent, mai ales din cauza unui spray dedicat. Chelnerii la fel (cred ca pe ei i-a stropit firma organizatoare cu niste bani).
Toate astea ma fac sa ma gandesc serios la o mica vacanta acolo in plin sezon (cand marea e mai calda). Singura problema si marele avantaj il reprezinta accesul : Portitza nu e o locatie de w/e din fericire si nu are acces pe uscat (sau, daca exista nu e pentru masini normale).
In plus, ;la capitolul "premium" am vizitat un hotel care se dadea de 4* chiar in inima Deltei. Cu gradina misto, gazon, piscina, si preturi pe masura. Holbina ii zice si ar putea fi mai misto pentru pescarii comozi (un oximoron)

4 comentarii:

  1. Ti-a luat un pic sa descoperi Portitza :)

    RăspundețiȘtergere
  2. A, pe Holbina se prinde misto stiuca, ceea ce nu e chiar pentru pescarii comozi ca tre' sa dai tot timpul din maini.

    RăspundețiȘtergere
  3. mi-a luat un pic sa descopar portitza, recunosc. Poate si din cauza ca, intr-un fel, mi-am cam facut plinu' cu Delta de cand eram mic.
    Cat despre prinsul de stiuca, nu te obliga nimeni, nu? Poti sa dai la crap pana la urma, dar ar fi cam pacat.

    RăspundețiȘtergere