miercuri, 17 noiembrie 2010

friedman

azi am avut un interviu cu dl Friedman de la Stratfor.
Dl. Friedman este un om inteligent, celebru, si a venit sa vanda avioane americane. Asta stim. Am aflat asta printre randuri, in timp ce el ne spunea ca NATO nu o sa miste un deget cand o sa ne invadeze Rusia, ca Germania e pericolul numaru unu pentru noi, pentru ca ne sufoca cu puterea ei economica si ne marginalizeaza prin relatia cu Rusia. Nu numai pe noi, ci si pe polonezi, cehi, unguri, francezi, italieni.
Intai m-am enervat: pai, d-aia am dat noi petromu' si bcr-ul gratis celor mai prosti dintre nemti (si poate chiar europeni)? Insa, omul, are dreptate cred, cand zice:
fata mea a luptat 2 ani in irak, iar baiatul e in airforce. Sunt sigur ca nu o sa vina sa moara pentru Romania... Daca nu va aparati singuri, nimeni nu o sa va apere... RFG-ul nu a fost aparata de catre americani in razboiul rece, ci chiar de catre vestgermani. Concluzia: sa facem bine sa investim in armata (se intelege ca in avioane, ca doar nu in infanterie), chiar daca ne costa, pentru ca, vreodata, n-o sa ne para rau.
Ce nu stim, este daca nu cumva Friedman are dreptate: suntem siguri ca UE nu da doi bani pe noi (sentimentul e reciproc, se pare), si ca NATO mai bine o trimite pe NUTI la NASA decat sa ne apere (mai ales ca noi putem intoarce armele oricand). Intrebarea e: suntem singuri, dar impotriva cui? Oare sa emigram? E mai sigur in Italia decat la marginea Rusiei?
Raspunsul, in 2012

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu