vineri, 12 noiembrie 2010

Criza? nu cred ca se termina prea curand...

In timp ce imi zbura gandul linistit azi dimineata (nu s-a intors) mi-am amintit diverse chestii care au generat conexiuni la alte chestii care mi-au adus in cap (de ce?) un citat mai vechi:
"Relatia dintre Anglia si Franta" zicea cineva candva - nu foarte demult "este la fel de stransa ca cea dintre jocheu si calul sau. Important insa e sa nu fii calul..."
Cred ca mi-a ajuns in cap ideea asta de la articolul pe care l-am citit de curand intr-un ziar care zice ca Anglia si Franta vor imparti urmatoarea generatie de portavioane - adica Anglia nu mai construieste barcile, iar Franta nu mai face avioane de vanatoare pentru portavion. Daca ne gandim ca nu-s decat 200 de ani de cand Anglia matura pe jos cu Napoleon, incununand vreo 800 de ani de razboaie aproape neintrerupte (nu imi amintesc de vreun conflict serios pana la 1800 in care Anglia si Franta sa fi fost aliate), chestia asta cu joint-ul mi se pare socanta. "regina marilor" de alta data sa ii lase pe francezi (cheese eating surrendering bastards) sa se ocupe de nave e un semn ca mai avem mult pana la capatul tunelului, daca l-om mai vedea.
Imi si inchipui (fara portavioane e greu sa faci pe jmecheru' in sudul Atlanticului) cum o sa se intample peste vreo 3 ani: Argentina invadeaza Falkland din nou. Anglia nu sta sa intrebe nici pe Nato, nici pe Nasa, nici pe Nuti si merge la razboi. da' daca Franta nu vrea? Ii da portavionu' imprumut? da' daca se strica (scufunda)? Cine il plateste? da' daca nu vrea sa il dea?
Pe foamea asta, parca vezi ca o sa avem in curand si alte strutzo-camile (mai ales in domeniul militar unde se arunca cu bani la greu): razboaie americane cu soldati romani, sau soldati romani in avioane americane. He, he submarine albaneze, etc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu