marți, 30 noiembrie 2010

cartea sau filmul?

Citesc acum o carte (se mai intampla) dupa care s-a facut si un film. Asta n-ar fi o chestie noua, dar de data asta pare diferit: filmul (pe care l-am vazut inainte) a fost foarte tare, cartea este foarte misto, dar n-au nici o legatura una cu altul...
Cred ca mai sunt cazuri din astea, cu toate ca eu nu imi amintesc nici unul (de obicei filmul e foarte prost).
Asa ca, avem cazurile:
win-win o carte foarte buna dupa care se face un film foarte bun (dupa parerea cititorilor) numai daca filmul se tine cel putin 90% dupa carte. "Stapanul inelelor" imi vine in minte rapid. "Pe aripile vantului" ar putea fi, dar n-am vazut/citit. Harry Potter.
win-lose: "I, Robot" (mi-am amintit)
win-win(filmul are o vaga legatura cu cartea) :Seria Bourne, Blade Runner, Total Recall
win-lose: carte buna, film prost- de obicei scenaristul si regizorul o iau la vale: Dune (prima ecranizare)
lose-win: carte proasta, film bun - nu cred ca exista
lose-lose: carte proasta, film prost - cred ca am vazut vreo cateva sute de filme proaste, nu se poate sa nu fi avut toate scenariu original

PS: film prost nu inseamna sange pe pereti, si nici doamne cu rochii lungi care o freaca toata ziua. Inseamna ca mai multi oameni i-au dat note mici, chestie care se potriveste si cu opinia noastra personala :-)))

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu