marți, 2 noiembrie 2010

De ce cad pilotii odata cu MIG-urile?

Iar au murit doi piloti. Doi piloti de elita, cu 2000 de ore de zbor impreuna- mai mult decat, sa zicem, am alergat eu toata viata mea! Doi piloti care zboara de 20 de ani (cam putin 50 de ore de zbor pe an, dar asta e tara, astia-s banii), ziua-noaptea, ploaie-soare, pe MIG si pe F, pe orice are aripi si motor si care aleg sa se ingroape in pamant impreuna cu fierul ala nenorocit. Ceva nu e in regula. Cred ca, intr-o clipa, si fara sa ma gandesc, as putea sa fac sacrificiul suprem pentru cei dragi. Dar da-mi mai mult de o secunda, si ma mai gandesc nitel, si pe urma nitel mai mult, si pe urma ma gandesc la alta solutie - iar ei, doi oameni cu copii acasa aleg sa moara impreuna ca sa salveze un sat (mai precis 5 case). Adica, ei s-au considerat mai "expendable" decat eventualii aia care puteau (sau nu) sa locuiasca acolo), niste aia care nici macar nu au stiut ce s-a intamplat. Niste amorfi care nu meritau un asa gest. Ceva nu e in regula! Ne trebuie o lege prin care pilotii sa fie obligati sa se catapulteze imediat, si sa nu mai fie in situatia de a se sacrifica (si o data cu ei si 2000 de ore de zbor) pentru nimic (da, intre cei doi piloti si cei 5 eventuali sateni abrutizati (sau nu) stiu ce as alege. Dar ce zic eu lege! turnul de control ar trebui sa ii catapulteze remote imediat ce ceva e in neregula. Am mai pierdut 2 piloti, si imi pare rau. Imi pare rau de parca ar fi fost neamuri cu mine...asa, mai indepartate
Doua vorbe si despre criminal. MIG 21 este o abominatie care ar trebui sa dispara la groapa de gunoi. Chestia asta este un interceptor pe care noi l-am transformat in avion multirol (Coanda, Vuia, Vlaicu auziti?). Interceptor inseamna o racheta maaaaare (ii zicem motor) pe care se lipesc doua aripi mici ( in forma de delta) ca sa nu se invarta necontrolat; masinaria rezultata o indrepti spre tinta (bombardierele inamice) si ii dai foc. Ea pleaca, baga 2.5 Mach, da drumul la rachete, sau tunuri sau ce are ca arme, si pe urma, cu greu, vine la aterizare. Nu e facut sa ia curbe, sau pentru dogfighting. Dar noi asta am facut din el. Am dat la cos Mig 29 si am pastrat Mig 21. Si de 20 de ani aram ogoarele cu ele si cu pilotii lor care raman nexplicabil agatati de ele.

Da ma, imi plac avioanele de vanatoare

Un comentariu:

  1. E trist si revoltator ce se intampla, mai ales daca luam in considerare faptul ca romanasii au pus bazele zborului, la propriu( Vuia si Coanda). Cum e posibil ca niste piloti de elita sa zboare in 2010 cu niste cazane marcate de loviturile Messerschmitt-urilor?
    Iar vestile bune curg in valuri pentru aviatia romana: urmeaza un lot in perfecta stare de F16 second hand( spalate si vopsite).
    Oaauu!!Tare de tot!!! Am inteles.. numai niste genii inconstiente ar zbura cu asa ceva, sa mai zica lumea ca romanii nu sunt apreciati!

    RăspundețiȘtergere