marți, 28 iunie 2011

scule si meseriasi

acum vreo cateva luni m-am decis sa imi fac singur (e un fel de a zice) pergola,balustradele si ornamentele de lemn exterioare de la casa. Primisem in vizita tot felul de meseriasi, care dadusera grav din cap, imi spusesera cam cat de complicat si mult de munca e, si se carasera fara sa lase vreun pret concret (o parte din ei). Cei care imi lasasera un pret uitasera sa imi lase si un scaun ca sa pot sta jos, ca asa mi se muiasera picioarele la auzul sumei.
Asa ca, m-am hotarat: imi fac toate chestiile astea in regie proprie. Asa ca am cumparat niste lemn si niste vopsea, am pus niste constructori sa imi faca niste lucrari de infrastructura dificile si m-am apucat (cu prietenul Marinaru') de treaba. Cu alte cuvinte, aveam cu cine, dar na-veam cu ce. Adica, aveam lemnele vopsite, niste suruburi si o surubelnita electrica. in prima zi am avut nevoie de un fierastrau pendular. L-am luat de la Vecinu'. Si de o surublenita electrica mai jmechera (a adus Marinaru'). Si de o schela. Am luat-o de la Vecinu'. Si de o bormasina (adusese Marinaru'). Intre noi fie vorba, are omu' asta niste scule - toate sunt Hilti (e bine ma? am zis bine?). Si de un echer pentru unghiuri drepte (varu')
Am terminat cu ornamentele cu chiu cu vai (da' au iesit belea) si ne-am apucat de pergola. Am avut nevoie de o bormasina cu percutie jmechera rau (marinaru' -Hilti). Si de un fierastrau de lemn. Pana la urma am folosit drujba. Si de un raspel (vecinu'). Si de niste chei fixe sau nu (marinaru') Si de o scara (marinaru') Si de un polizor unghiular (vecinu'). Am pus niste stalpi si a trecut un w/e.
Next.
Am primit un smirghel de pus pe polizor pentru slefuit lemnul. Am cumparat fierastrau si boloboc. Ne-a trebuit o masina de gaurit fixa (varu'). Un burghiu de lemn de 10 (Alin care era in vizita la varu'). A mers treaba ca pe roate. Am pus "doua scanduri pe perete intr-un weekend". Asa a zis Andra.
Next.
w/e ce a trecut am avut toate aceste scule + o alta bormasina cu percutie pentru burghie mzi mici mici (varu') pentru nu am fost in stare sa scot burghiul de 11 din bormasina mare (Hilti, frate). Cu toate aceste scule (+ alte maruntisuri gen ciocan, pensule,) intr-o singura zi si fara Marinar am progresat incredibil.
D-aici se desprind doua concluzii posibile:
1. Marinaru' asta ma cam incurca
sau
2. dandu-se o cantitate si o diversitate suficenta de scule, orice papagal (adica eu) poate executa lucrari rezonabil de complicate cu rezultate excelente.

Raspunsul corect o sa il aflam dupa w/e cand, sper, o sa am si Marinar, si scule, si vreme buna, si materiale, si chef de munca.

Hilti rulz!

9 comentarii:

  1. "Tipul de proiect - Căutare prin ceaţă; descriere - Majoritatea persoanelor interesate nu sunt sigure de ceea ce trebuie realizat, nici de felul cum trebuie procedat. Proiectul înaintează cu mare grija pas cu pas. Exemplu - Un lucru nou care se încearcă pentru prima oară, cum ar fi programul Install Pergola 1.0 cu addon-ul Nagging Pregnant Beneficiary 1.0 si patch-uri Clumsy & Tooless coworkers 2.2"

    Si zici ca te incurc ha? Fir-ar ei sa fie de saci cu stau ei si ne privesc arogant din caruta...

    RăspundețiȘtergere
  2. daaaaa
    exact asa a fost cum zice Marinaru'

    RăspundețiȘtergere
  3. cred ca e nevoie de o observatie serioasa aici:
    habar n-am avut cum trebuie sa fac (aveam o idee vaga despre unde voiam sa ajung, e drept)
    habar n-am avut cat de multe scule sunt necesare, si trebuie sa adaug aici faptul ca tatal Marinarului (sa traisti nea Luci) ne-a confectionat o tubulara tziganeasca in vreo juma' de ora fara de care n-o scoteam la capat.
    in al treilea si ultimul rand, discutam aici de mine - care, pe o scara de la 1 la 10 a doityourselferismului ma aflu, cu indulgenta, pe la un 4 ca indemanare si intelegere a fenomenelor tehnice
    deci, pe cele trei directii: proiect, scule, competenta, cred ca stateam asa: 4-0-4 din 10-10-10.
    Adunand aici 4-10-10 de la Marinar (desi ar merge bonus +1 de la Hilti) iesim destul de bine.

    RăspundețiȘtergere
  4. ai dres busuiocu' pentru ca ti-ai adus aminte ca mai ai de pus "o scandura"?

    RăspundețiȘtergere
  5. Nu stiu ce faceti, sau cum, cat trebuie, unde, produs final si satisfactie magulitoare la admirarea monumentalei constructii finale DAR eu zic sa nu va opriti si la sfarsit sa faceti o nuvela, un foileton, o brosura ca nu m-am mai distrat de mult citind un post de blog.

    Spor la treaba si Hilti din belsug!

    RăspundețiȘtergere
  6. @piotr: pentru ca esti stresat, d-aia. Oricum, ideea e buna:
    O sa facem o carte (avem deja film, nu?): Bran si Bran construiesc o pergola, sau, cum ar zice Andra "doua scanduri intr-o zi?????"
    Si, daca fac rost de un aparat foto calumea (pentru broshura) o sa facem si o firma de construit pergole

    RăspundețiȘtergere
  7. Si, ca sa nu existe dubii: nu am dres busuiocul pentru ca mai am de pus o scandura, ci pentru ca mai am de pus:
    - o "scandura" (n-are sens sa intru in detalii despre ce reprezinta scandura
    - 15 transversale
    - balustrada la terasa de jos, terasa de sus si balcon
    - ornamente de lemn pe latura ailalta a casei

    mai stiti pe cineva care are Hilti?

    RăspundețiȘtergere