miercuri, 26 ianuarie 2011

trenuletze

Acum vreo 10 ani m-a trimis firma la un curs tampit la Munchen. Nu imi mai amintesc nimic din curs, dar imi amintesc cu mare placere ca am vizitat cel mai tare muzeu (din cate stiu eu) Der(die sau das) Deutsches Museum - muzeul tehnicii din Munchen. Un muzeu al tehnicii din cel mai tare oras din tara tehnicii e o mare jmecherie, credeti-ma pe cuvant. Oricum, nu asta e important. Important e ca, intr-un anume locushor in acel muzeu era o diorama cu trenulete. Adica, pe vreo multi metri patrati era o mica lume cu trenuri, tunele, masinutze, oameni, etc.etc.etc., care isi vedeau de treaba lor, de 2 ori pe zi cate 30 minute parca (la 10:00 si la 14:00).
Toata chestia era atat de minunata incat m-am dus sa vad lucrurile in miscare si la 10 si la 14 (recunosc ca la show-ul de la ora 14 a trebuit sa imi fac loc in fata printre niste copii de 8-10 ani recalcitranti (nu mi-e clar de ce, oricum ei erau prea mici sa inteleaga ceva)
Alta data, la mall-ul din Vitan m-am trezit fata in fata (la Diverta) cu o chestie similara care era in plin setup (venea Craciunul si cred ca o firma care vinde trenulete si accesorii se pregatea de un demo. am fost atat de fascinat de chestie incat vanzatorul (sau paznicul, sau proprietarul) a dat drumul la show (desi setup-ul nu era complet) numai ca sa imi arate cum se descarca de pe vapoare niste containere cat cutiile de chibrituri in niste TIR-uri care dupa aia plecau din port si le descarcau la randul lor pe niste trenuri care dispareau dupa un munte inalt de un metru jumate.
Ei bine, de vreo 8 ani nemtii (tot ei) lucreaza la show-ul cu trenulete suprem:
daca ma auziti vreodata ca ma duc la Hamburg, d-aia ma duc

2 comentarii:

  1. se pare ca nemtii si-au dat seama ca nu prea mai au ce face
    in sistematizarea oraselor si s-au gandit sa faca niste variante miniaturizate, pe care sa le vanda altor natii care nu-si permit unele de-a devaratelea (ex. noi)

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare! Cam cum o arata diagrama Gantt pentru un astfel de proiect?! :D

    RăspundețiȘtergere