joi, 30 septembrie 2010

romanii, Bear (nu berea!!!) si supravietuirea

itoric vorbind, se pare ca suntem o natie de supravietuitori. Fiind niste mototoli, cam toti copii din clasa s-au luat de noi. Cu toate astea, mai in genunchi, mai prin paduri, ne-am descurcat. Ma intreb uneori cum ar s-ar fi actionat Bear Grylls daca ar fi fost roman. In primul rand l-ar fi chemat Ursul Gratarelor, si probabil ca ar fi avut aventuri printre rafturile de la Carefour, printre chelnerii de la Taverna Sarbului, sau la gratarele de la Cheia. Sau pe stadion, la Steaua-Napoli 3-3 (ba polonezilor, v-am scos aurul in razboi, si voi va bateti joc de noi??)
Oricum, am vaga senzatie ca romanilor le place show-ul lui Bear. Pentru ca suntem o natie de improvizatori si do-it-yourselferi, ori, ce face el este do-it-yourself-ul si improvizatia duse la extrem. Chiar daca este putin probabil ca 99% dintre noi sa ajunga intr-o situatie grea in Sahara, sau in Alaska (e greu cand stai numai la hotel), din fiecare episod din Man vs. Wild se pot desprinde cateva invataminte de bun simt (mereu aceleasi, over and over again:
adapost, apa, mancare, nu te uda in zonele reci, uda-te in cele calde. gandeste logic, nu iti pierde speranta si nu pleca nicaieri fara un cutit (stiam asta :-) ). Restul e spectacol. In plus mie imi place show-ul pentru ca e facut special pentru mine: Mi-am dorit un episod in care Bear sa ne arate cum sa e descurci intr-un mediu urban (ca ce mae chestie e sa gasesti apa in desert? sa te fi vazut bai Bear, cum gaseai apa la Breaza in '85). Hop, in sezonul 6 am avut un episod undeva in Gdansk.
Apoi, mi-am zis ca n-ar strica sa ne invete sa ne descurcam in situatiile grele care pot aparea in viata celor 99% care nu fac mai nimic aventuros (ce faci cand ti se strica franele si esti pe o mare panta, de exemplu). Hop, a aparut seria "worst case scenario". Cred ca astia imi citesc gandurile. Asa ca, lansez acum, in premiera, ideea urmatorului show cu Bear: cum ar scapa el de pe Titanic? Am avea de toate: ar putea sa inceapa de undeva de pe puntile interioare, prins in tot felul de tevi, masinarii, apa, etc. Pe urma, ar scapa intr-un loc unde ar da de niste animale salbatice in liberate (din menajeria naevi, sa zicem). Pe urma, si-ar face loc pe punte printre miile de oameni panicati. Pe urma, ar sari in apa rece ca ghiata si ar gasi o barca rasturnata in care s-ar urca si ar face focul. Dupa aia ar pluti cu barca aia pana in Canada, ca vikingii.
Nu, nu l-ar salva pe DiCaprio intre timp.

2 comentarii: