marți, 24 august 2010

ziua nationala

O sa fie un text lung.
De fapt, toate ni se trag de la faptul ca nu suntem o natiune care sa le aiba cu razboiul. A fi razboinic presupune nu numai necivilizatie, ci si niste curaj, organizare, spirit de aventura, chestii d-astea. Civilizati o natiune d-asta si vedeti cu ce ramaneti - cu S.U.A.
Nu le avem cu razboiul, si asta e un fapt. De fapt, dintre tarile europene decente (nu alea mai mici ca un timbru, numai bulgarii sunt mai natarai ca noi. Da, stiu ca bulgarii i-au chinuit rau pe bizantini (voi nu stiati), dar e vorba de bulgarii-bulgari, nu de sclavii slavi care si-au luat numele asta dupa ce imparatul bizantului i-a omorat in razboi, respectiv orbit pe toti aia pe care i-a iertat.
Sa vedem. avem cateva tari europene despre care nu vom discuta, stim cu totii ce impact au avut:
Spania, Portugalia, Anglia, Franta, Olanda (super nervosi in secolul 17), Germania, Italia (Traian, Cezar, astia), Rusia, Grecia (ceva mai demult, da' orisicat), Austria (chiar si astia!!!).
Au ramas
ungurii - imperiul austro-UNGAR
Cehii: aici sunt cam in impas dar macar sunt buni la hockey
Polonezii: au avut un imperiu si i-au dominat pe multi pana pe la 1500 daca nu mai bine
Sarbii: astia macar au luat bataie in stil mare permanent si au declansat un razboi mondial
Suedezii, Danezii, norvegienii: vikingii
Ceea ce ne lasa, cumva, singuri in barca cu belgienii...
Ia sa vedem: istoria razboinica a romaniei cuprinde (pana in epoca moderna) jdemii de batalii si razboaie pierdute, si vreo cateva incheiate la egalitate.
Pe urma, incep "mandriile":
Razboiul de independenta, unde rusii ne-au lasat sa consumam gloantele turcilor de frica sa nu ii calce iar englezii. Asa a aparut armata romana
Primul razboi mondial, unde am stat ca gainile (sa ezit, sa nu ezit) nestiind cu cine "sa mergem", am ratat momentul favorabil cand chiar puteam genera un mare impact, am intrat aiurea, am pierdut tzara si razboiul, dar am fost inspirati sa redeclaram razboi Germaniei cu o zi inainte ca ea sa se predea. Deci, am fost trecuti la "baietii buni" si am facut Romania dodoloatza.
Sunteti deja mandri? Acu' vine greul:
Al doilea razboi mondial: rusii ne-au rupt tara. N-am zis nimic. nemtii ne-au rupt tara. n-am zis nimic. nemtii au rupt cehia (aliata noastra) . n-am zis nimic. nemtii au ocupat polonia (aliata noastra). i-am ajutat pe polonezi sa isi scoata aurul din tara. Rezultat:ne-am aliat cu nemtii. Pan la urma, ce-aveam de facut? Am intrat cu ei si ne-au facut rusii farame. Da' se mai intamplase si cu alte prilejuri sa ne faca unii farame. Si porma s-a intamplat chestia de care ar trebui sa ne fie rusine ca natiune for ever-ever. A venit ziua in care "poporul" a intors armele. Nemtii erau clar, niste criminali. "Poporul" erau de fapt niste oportunisti. Dar asta nu ne scuza. Pana la urma Hitler si ai lui au murit, iar 90% din nemtii tradati de Romania erau oameni normali ca si noi. Se spune ca schimbarea asta a ajutat la scurtarea razboiului cu 6 luni.. Nu pot sa nu ma gandesc cum ar fi aratat lumea azi daca in mai 1945 rusii se intalneau cu americanii nu pe Elba, ci pe Tisa. Daca in loc de Berlinul de Vest am fi avut Varsovia de Vest. E?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu